24 Nisan 2015 Cuma

Futbolcu Anatomisi

Sizlere bugün kısaca futbolda "kas,vücut yapısı" ne olduğunu önemli midir değil midir kısaca açıklamak istiyorum.

Bu konuda çoğu insan farklı düşünüyor ancak benim fikrim -tabiki 200 kiloyla oynanmaz- sadece kas bir işe yaramaz.Örnek verecek olursak Maradona fit bir oyuncu değildi. Alex,Sergen,Ronaldo ve niceleri....

Burada akıl devreye giriyor.Fark ederseni verdiğim örnekler arasında hiç savunma oyuncusu yok.Bunun nedeni kas en çok defans oyuncularına gerekli.

Örneğin Maradona aklıyla oynardı.Rakiplerinden bir kaç saniye önce düşünürdü. Bu sayede istediği gibi şut atıp pas verebiliyordu.Futbolda akıl ile alakalı "panenka penaltısı" stilinin sahibi Panenka'nın bir demeci : "O zamanlar penaltı atarken herkes kaleciden önce topu kaleye sokmak isterdi.Ben o efsane penaltıyı kullanmadan biraz önce aklıma bu sefer topu kaleciden sonra kaleye sokabileceğimi düşündüm ve denedim.Gol..."

Yani burada hızlıca sağ bacak kasını gererek tabiri caizse "abanarak" gol atmak var,Panenka gibi atmak var.

Sende kas var,bende akıl.

-Melik Murat Dere

0 yorum:

Yorum Gönder